måndag 18 maj 2009

Ny vecka

Ja då har en ny vecka börjat vilket förmodligen kommer innebära: Grupparbete, plugg, grupparbete, grupparbete och så umgås med vänner. Livet är segt just nu. Får se hur det blir sen i sommar. Förhoppningsvis har man jobb så att man är sysselsatt en del av tiden, sen har flera polare talat om att komma på besök också så det tyder ju på att jag kan få lite att göra i alla fall.

Förra sommaren var ett helvete för mig, så den här blir den första sommaren där jag är "själv" redan från början och kan göra precis vad jag vill utan att tänka på någon annan så att säga, bara ekonomin som spelar in. Men det blir nog jättebra i slutändan. Kommer ha några polare som bor kvar här med och jag ska försöka lura med dem att bada minst en gång i alla fall.

Förra sommaren blev det inget bad alls, det var mest tv-tittande, promenerande runt i baronbacken och dess angränsande bostadsområden och vara social med föräldrarna. Det var trevligt att vara social med dem, men jag saknade mina vänner lite med eftersom det var en månad jag var där. Umgicks med en polare i alla fall som är shysst.

Jag hoppas jag får träffa mina föräldrar denna sommar med, har varit lite dåligt på att åka på besök osv. Men oavsett hur det blir så blir det nog bra. Huvudsaken är att de finns och man har ju internet och telefon med. Min kära fars kommentarer på mina notisar ger gott om skratt samtidigt som det ligger omtanke i dem.

Ja sommaren är snart här med sin grönskande värme eller regn i denna stad i Sverige som tillhör en av de mest regnigaste och får utbytesstudenter att tro att Sverige är en regnig plats med folk som följer alla regler eller i alla fall ogärna bryter dem och är lite "kyligare". Så där har vi Sverige med enligt utlandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar