söndag 17 maj 2009

Seg weekend

Ja då var det söndag. Det har varit en seg helg, seg veckan rent generellt för man har varit så förbannat rastlös och inte riktigt vetat vad man vill göra. Ändå så vet man att man har saker man måste göra, dessa saker kräver dock en motivation som det inte finns en anstymmelse till.

Mest av allt vill jag bara att denna termin ska ta slut så att jag kan vila upp på ordentligt så att förkylningen på läka ut, spänningar i kroppen kan lossa och man slipper känna dåligt samvete för att man inte gör det man ska.

Det är tur att man har vänner och bekanta som kan pigga upp vardagen litegrann då och då i alla fall. Det är blir oftasat mycket stoj när jag är med mina vänner inte lämnar mycket utrymme för ovälkomna tankar som gärna vill attackera när man är ensam och sysslolös. Kanske därför jag piffat upp lägenheten litegrann, ska ta och skura golvet lite här någon dag, det behövs...

Men även när jag är med människor som det inte är stoj utan allvar med också så är det skönt för jag fokuserar på den jag är med, lyssnar på den och njuter av sällskapet. Hur kan man inte göra det när de är så shyssta liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar