torsdag 24 september 2009

Tenta dags

Ja på lördag ska jag ha tenta i det matematiska ämnet. Visserligen inte såna prov man hade på gymnasiet, men jag gillar inte riktigt matte. Det kommer istället handla om räknefärdigheter (t.ex. skriftlig huvudräkning), begreppsbildning, matematiska aktiviteter, bedömning osv...

Vi har inte fått klara besked om hur tentan ser ut så jag är lite osäker. Men har iaf fått veta att om man läst kompendierna osv och varit på seminarierna bör man klara den. Med tanke på att vi har haft annat under tiden så tror jag inte den är allt för stor.

Tyvärr tror jag att jag håller på att bli sjuk också. Det kommer och går lite så det vill inte riktigt bryta ut. Får se hur det går med det. Kanske bryter det ut tillslut eller så klarar jag mig.

Ps. Varför kan tiden inte gå fortare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar