lördag 8 maj 2010

Tårta och spel.


Ja som ni ser gjorde jag och en polare en tårta igen igår.
Jag fick testa göra rosen med, som en kursare förklarat hur man
gör. Känns som jag lyckades bra med den även om jag kunnat göra den större om jag tagit mer mandelmassa till den också. Men de andra verkade också tycka om den. :)

Det blev lite spel där vi först fick stordäng första rundan och sen fick vi en av de mer erfarna i vardera lag och då blev det genast jämnare.
Spelet i fråga var: Med andra ord.

Spelet gav oss en del skratt bland annat när jag skulle förklara John F Kennedy:
- Det är en förre detta amerikanske president
- Bush!
- Kennedy!
- Ja! Men hela namnet
- Vad hette han...
- Bush
-Kennedy.
- Hela namnet.
- Bush
- Kennedy
- John Kennedy
- Mellannamnet också, en bokstav
- John F Kennedy.
- Rätt!!

Och två gånger användes det jag sagt omgången innan som referens för motståndaren att förklara ordet de hade. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar