fredag 2 september 2011

Fullt ös

Sitter här med blocket framför mig, utdrag från en bok vi ska ha till salstentan och läroplansarbetet och har paus från plugget. Har förklarat så att man ska förstå var bl.a. Funktionlistisk och Normativ demokrati är, samt gått in på deliberativ demokrati och samtal.

Det är lite svårt att hänga med ibland, men jag hoppas att man kommer att fatta mer än man tror. Ska få se på tidigare upplägg av tentan i veckan som kommer iaf så det känns bra.

Första veckan "slutade" igår och nästa har introduktion för examensarbetet. Det ska bli intressant.

Ska bli bjuden på middag av en väninna ikväll, fika med en polare på dagen imorgon och gå på fest på kvällen imorgon så det blir inte bara plugg iaf. Kommer nog få sätta mig ett tag på söndag så att jag inte halkar efter, det är det sista jag vill göra nu liksom. Det ska bli så skönt när man fått allt överstökat. Sen att man inte vet riktigt vad som händer efter jul är en annan sak. De säger ju att överraskningar är trevliga. ;P

Men men... dags att leta upp förklaringen på skillnaden mellan liberal och libertär demokrati även om den inte är så stor. Har skön musik i bakgrunden som håller mig också så det är ju skönt. ^^ (Nightmare - Gjort musik till Death Note bland annat: http://www.youtube.com/watch?v=u2_tztYOSY0).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar