lördag 18 juli 2009

Städat.

Jag fick ett ryck och började städa lägenheten idag istället för att göra det jag skulle göra (minns inte vad men det var inget viktig). Har tagit hand om det mesta men sparar en del tills om några dar innan jag åker. Även om man känner att man inte orkar städa eller att det är tråkigt ibland så är det en underbar känsla att ha ett fint hem och ett kök där man i alla fall har utrymmet att laga maten.

Jag tillhör de som kan vara lite slarvig med sådant så det blir ofta mycket på en gång. Men vrider man på lite bra musik på lite högre volym så blir det roligare. Men jag tycker fortfarande det är roligare att hjälpa någon annan än att städa mitt eget. Varför vet jag inte men jag har varit sån så länge jag kan minnas.

Man slipper skämmas också när man får besök när det är städat och man kan ha persiennerna uppe om man bor på bottenvåningen. Jag har ärvt efter min kära mor också att det ska vara städat när man åker bort så att man inte kommer hem till en röra sen utan kan slappna av. :)

1 kommentar: