tisdag 3 november 2009

Hemresa i ruskväder

Ja precis som titeln antyder så hade jag inte största turen påväg hem.

1.Tåget lämnade stationen 20 min försenat.
2. Det blev tvunget att backa tillbaka innan vi ens lämnat stan pga för lite kraft för backen.
3. Tåget kunde inte åka så fort som det brukade pga hala spår. Kom fram till Växjö en timme senare än tänkt
4. Jag såg fel på busstidtabellen så jag såg sista bussen hem gå medan jag väntade lite mer än en halvtimme på den jag trodde skulle gå. Fick gå hem i regnet och kylan.

Det positiva var att jag i alla fall hade gott sällskap genom telefonen och bussen jag fick ta istället mellan Alvesta och Växjö var riktigt bekväm att sitta i. Men var lite frusen när jag kom hem. Sov i alla fall gott i natt och redovisningen av tentan gick bra även om jag inte ens behövde säga så mycket. Så nu är jag "ledig" resten av veckan. Får väl kolla upp litteraturen till nästa delkurs som börjar på måndag då de vill att man ska ha den....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar