onsdag 11 november 2009

Komplettering och metodikpass

Fick tillbaka resultatet kring fältstudie ett idag. Tydligen har jag inte förklarat varför de olika medvetenheterna är viktigt för läs- och skrivinlärningen tillräckligt bra eller inte alls enligt läraren. Jag själv ser ju förklaringarna men vet ju själv hur jag tänkt med. Men jag får se vad som måste göras exakt...

Idag hade vi föreläsning och metodikpass sammanslaget. Jag gillar metodikpassen då de är lite mer praktiska. Vi får testa olika material och se vad som kan användas. Man får ju en del idéer själv utöver de som föreläsaren ger då. :) Min syn på matematik är inte likadan som när jag började denna termin kan jag säga. Det innefattar så mycket mer än man tror. Det gör de flesta ämnen, det är bara sättet vi möter ämnen som får oss att tro att det bara är stenciler, tal, glosor osv osv istället för allt annat som ingår med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar