måndag 16 november 2009

Tv-license

Igår kom en kontrollant för Tv-licensen hit med ett tillväggångssätt som skiljde sig från tidigare kontrollanters. Han frågade inte om jag har tv eller inte. Istället frågade kollade han att jag är den jag är och sa: Du har inte anmält tv innehav.

Så nu betalar jag tv-license, en license som de borde avskaffa. De kan väl istället göra som med digitalboxarna osv. För som det är nu så är det inte kanalerna man betalar för utan själva tv-innehavet och så ska det inte vara. Jag klarar mig alldeles utmärkt utan deras kanaler eftersom det inte är de som är intressanta för mig. Men ändå är de dyrare är t.ex. digitalbox-paketen då tv-licensen går på 160 kr i månaden tydligen.

1 kommentar:

  1. mm.... tvlicensen e dyr som fan.... jag betalar inte heller till dom kommer o glor på skiten :P

    SvaraRadera