fredag 29 oktober 2010

Tagit igen dagen på vfun

Idag hade jag sista dagen på vfun för nu. Det blev läxförhör och kände mig glad över att flera elever faktiskt fick full pott denna vecka, blev glad över att jag när jag såg på hur det gått från vecka till vecka att de blivit bättre och bättre.

Första lektionen var dock powerpoint presentationer och de var också rätt intressanta, Det som är bra med läraryrket är ju att man faktiskt lär sig en hel del genom det också, då det kanske itne är så konstigt att lärare är/blir allmäntbildade efter ett tag ofta.

Sista lektionen bjöd jag på glass och vinnarna av jeopardyt fick en liten chipspåse. Ja, man ska inte köra tävlingar. Men i en hemtrevligt och shysst grupp kan man det. :)

Så... nu är jag hemma och har helgen framför mig. Ska väl förberedda så att jag har alla filmer klara för imorgon då jag och två polare kommer ha filmmaraton och äta gott. Det kommer nog bli kul det.

Jag ska nog pallra mig till biblioteket och skriva ut kurslitteraturen också, det är ju bra om jag har det utskrivet (fokuseraqr bättre då) om jag ska kunna plugga tillsammans med en annan tjej. Kan ju vara lättare att förstå sig på det man läser då med.

Broderiduk och nål utan udd är också något jag ska se till att fixa, men får se om det blir denna månad eller nästa. Nu ska jag i alla fall ta det lugnt tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar