fredag 1 oktober 2010

Praktikveckans slut

Sista vfu-dagen denna vecka då. Det blev jag och en annan som jobbar lite här och där på skolan som har klassen idag då min handledare var pappaledig (eller om det var hockeyn det handlade om nu, minns inte).

Det blev veckans aktuellt, prov (Regering och riksdag), engelska (där jag fick läsa på listening övningen), sen youtube-fredag.

Nu i helgen blir det att plugga, plugga och plugga på tentan och även börja på "broschyrerna" jag ska ha i min 3 lektions-serie om miljö där eleverna ska få bli medvetna om att de också kan påverka. De kan litet sedan innan om att de kan påverka men jag vet inte hur mycket än, det märks när jag inleder för då ska jag se detta.

Efter vfun blev det käk på "Lanterna" och det är så otroligt god mat där, helt klart värd pengarna. :) Efter resturangen pallrade vid oss iväg till konserthuset för Magnus Betnérs show "Livets ord" och bjöds på mycket skratt.

Jag bör lägga till att vi hade kul även innan showen började. :) Jag måste försöka gå på något mer någon gång. Om det dyker upp något intressant vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar