måndag 29 juni 2009

...Den blomstertid nu kommer...

Solen skiner, naturen grönskar och värmen är här. En av Sveriges regnigaste städer har fått en bättre början på sommaren än förra året. Tog en lång promenad tidigare idag, tyvärr med fel skor, men det fixades med lite kallt vatten senare. Var ett tag sen man gjorde det.

Förr gick jag nästan dagligen och det är en rutin jag ska ta upp igen. Det vore ju trist att hålla sig inne hela tiden och missa hela sommaren när det är den man väntar på under vintrarna.

En resa kommer att bli av denna sommar med. Jag ska åka upp till mina föräldrar som jag inte träffat sedan julas. Det ska bli trevligt att träffa dem och hundarna igen. Sen får man se vilka fler man råkar på när man är där i trakterna. Men jag ser mest fram emot att träffa min familj igen.

Jag hoppas det kommer förbli lika strålande vackert också, så att man kanske kan ge sig ut att ta lite bilder (med mobilen men ändå). Det finns så små sakerhos naturen som kan fånga mitt intresse. Hur lämpligt något passar på en plats, hur vattnet gnistrar i solen, hur månens ljus kan göra den mystisk och förtrollande. Det är så otroligt mycket att man inte kan få med allt i skrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar