söndag 23 januari 2011

Helgen

Okej den här helgen har gått fortare än väntat även om den haft haft sina segare partier. Tyvärr måste jag ju vänta dessa dagar på Draken ögon också då posten ju inte kommer på helgen. Jag hoppas den kommer imorgon... Jag är ju som ett litet barn i min väntan, hehe.



Min väninna som jag skickade kläder jag ville bli av med gillade mycket av det hon fick vilket glädjer mig. Jag kan tänka mig själv också att en hel del är snyggt på henne. Passar bättre än på mig.




Igår köpte jag det jag ska ha byrån på. Det blev en mindre (men inte lätt för det) grå byrå. Jag trodde ju att den skulle vara lätt eftersom den var liten, men den var tyngre än jag väntat mig. Tur att man har änglar till vänner som ställer upp och hjälper en trots att man stör mitt i deras vila. Hehe. Fick hjälp med att byta ut lampan i hallen också.

Sen på kvällen var jag hos en väninna där jag hade lika trevligt som alltid. Vi pratade, såg på film och åt minibaguetter med ost och västkustsallad, mycket gott måste jag säga. :) Så såg vi på Prince of persia, en film jag gillade efter att jag lyckades koppla bort den felaktiga undertexten. Förmodligen måste de som översatt lyssnat på vad de säger, översatt till sitt egna språk och sedan till engelska igen, för den stämde ytterst sällan. Ursprungligen skulle vi ha sett Behind the scenes: Sagan om ringen, men den var på en VHS som inte ritkigt funkade som den skulle så vi skippade den. :P

Idag har jag varit trött hela dagen och ofta sneglat mot sängen, men tar inga dagsvilor, för jag vill inte få svårt att somna om nätterna igen. Var väl lite små snurrig då jag tömde bokhyllan och flyttade runt bokhyllan, den "större" byrån och den mindre byrån till sina platser.

Det blev rätt fint i bokhyllan efter det och alla böcker förutom en som jag för närvarande har hemma fick plats, sen är det ju en annan sak när de jag lånat ut kommer tillbaka... Är lite småplock i lägenheten samt dammsugning (sopade där möblerna stått) kvar, sen är städning klar och det blir imorgon.

Förhoppningsvis känner jag mig piggare då för jag skulle eventuellt gå på kören här på universitetet som jag kom i kontakt med med hjälp av en kursare. Men som sagt får se om jag orkar annars blir det en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar