onsdag 5 oktober 2011

Det har varit en rätt lugn men lång dag idag, men trevligt har den varit ändå. Hade genomgång på matematiklektionen i morse. Genomgången var repetition så att de ska förstå varför bråk räknas som de gör. Skrev lite på ledarskapsuppgiften, rättade stavfelen samt läste igenom den flera gånger ordentligt, så om man verkligen inte ska koppla till någon litteratur så är del ett klar typ, kan väl lägga till lite sen men ändå. Ska fråga när min universitetslärare kommer ut om det är okej att jag lägger in kurslitteratur som det står i uppgiften att man sak göra fast hon inte tyckte det. I samma veva får hon självklart se att jag redan skrivit mina åsikter etc.

Extra uppgifterna som jag hade att ge ut blev uppskattade verkar det som, i alla fall hos de som gillar att skriva, den andra valde att läsa bänkbok.

Var med på personalmötet idag också och lyssnade lite på hur det låter när olika arbetslag planerar samt att jag fick vara med lite och se hur min handledare gör sina pedagogiska planeringar. Jag funderar på att testgöra en egen pedagogisk planering och ge till honom för att se vad han tycker, för det är ju en bra övning för mig liksom. Ska nog fråga honom om det är en bra idé imorgon.

Imorgon är en ännu softare dag med flera hål. Ska nog plocka med datorn och jobba lite med skolarbete, det blir bra tillfällen för det eftersom intervjun jag skulle ha haft blir inställd nu. Tar nog med Vampire Hunter D - boken också dock. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar