måndag 3 oktober 2011

Inledde andra vfu-veckan idag. Kommer att få ta igen två dagar som jag var sjuk på, men med tanke på hur mycket jag trivs där så har jag inte direkt något emot det, kanske blir lite jobbigare med plugget eventuellt, men det tror jag inte. Förra veckan fick jag i alla fall hålla i ett moment i svenskan och en matematikgenomgång. Det kändes bra och jag fick bra kritik. Det som var mer negativt om man ska säga så i sånt fall är väl att jag "när jag blir arg ska bli arg". Men det är inga problem, jag har redan visat att jag kan markera om jag verkligen vill och tappar tålamodet även om jag kanske inte ställer mig och skriker rakt ut. Men det gör ju inte min handledare heller så. :P

I övrigt.... så har det väl mest varit att ta det lugnt, tvätt, spela brädspel och vara social som gällt. Har umgåtts och snackat en del med riktigt sköna människor. Det är alltid trevligt att kunna vara sig själv utan att det känns fel, vilket det ju kan kännas som i vissa grupper. Så känns det dock inte i denna.

Annat som varit stressigt med skolan och runt omkring har löst sig det så det känns rätt skönt också. Har ju fortfarande en hel del att göra, men det är inte ett berg längre.

Idag började jag dessutom läsa i första boken i Vampire Hunter D serien. Jag lånade av en vän och kände mig väldigt hedrad när jag fick höra repliken "låna vad du vill". Kanske låter löjligt, men för er som känner till min syn på böcker är det inte det. Hur som helst, ska/måste införskaffa Vampire Hunter D -böckerna själv också. Då menar jag såväl mangan som det skrivna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar