onsdag 19 oktober 2011

Idag var en lugn dag på VFUn, det är dessutom "bara" två dagar kvar om man räknar bort dagen jag ska ta igen. Vi inledde ett nytt kapitel på svenskan idag "Talspråk och skriftspråk". Bland annat tog vi upp när man ska använda "Var" och Vart, liksom "Tack vare att" och På grund av" Det som blev mest diskussion kring var varför man inte ska skriva dom.

Det var bild idag också och jag gjorde liksom ungarna en pumpa som jag kommer spara för inspiration till framtida bildlektioner om jag blir bildlärare. Sist men inte minst så vet jag att minst fyra lärare är intresserade av att ställa upp i en enkätundersökning jag kommer göra senare. (Examensarbetet)

Imorgon håller jag i svensklektionen annars är det inte jättemycket. Ska få lite undervisningsmaterial av min handledare om jag hittar något jag vill ha. Sen måste jag verkligen tvätta eftersom jag åker till Norrköping på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar