fredag 7 oktober 2011

Idag blev den första intervjun av sammanlagt fyra gjord. Jag satt i ca 50 minuter med honom och frågorna handlade om Pedagogisk planering, IUP, Kunskapsbedömning och Ledarskap i skolan. Jag tror att resultaten från intervjuerna här kan bli väldigt intressanta att läsa och ta med om det går. :)

Jag och min handledare planerade lite inför nästa vecka också. Jag kommer att få hålla i svenskan helt och då blir det lite av ett sagotema då vi gör teateruppgifterna i läroboken. Men han kommer nog att få hålla lite genomgång där eftersom han har mer kunskaper om sagorna i sig än mig. Till exempel vet han olika symboliker i Rödluvan. Sen fick jag en idé igår som uppskattades av min handledare så jag kommer att få hålla i femradingen som kommer vara en diagnos för om eleverna lärt sig Substantiv, Adjektiv och verb. En simpel men bra övning att göra.

Kommer att tillbringa helgen med att:
  • Köpa skor imorgon
  • Vara social med vänner
  • Förbereda lektionerna i veckan.
  • Plugga lite
  • Slappa
  • Sist men inte minst: HA SOVMORGON!
På måndag planerar jag att vara utvilad, speciellt eftersom jag kommer att börja 08.00 och sluta 20.00 ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar