tisdag 19 januari 2010

Småstrul

Denna dag har varit lite upp och ner. Jag fixade den extra kablarna jag behövde till datorns högtalare och tvn så att sladdarna skulle gå bakom bokhyllan/inte vara spänd där man sitter.

Spotify fick fnatt helt plötsligt och påstod att det var fel på mitt ljudkort, det funkade på nätet och sen lyckades göra något så att det funkade på spotify också igen. Så det var bra men jag hade blivit uppstressad och då hände detta:

jag fick mejl om att min lärare inte kunnat öppna min tenta. Varvid jag fick gå till biblioteket för att skriva ut. Men mindes fel. Det formatet tentan vad sparad i funkade inte där så hem igen och spara i .doc och ett annat format för säkerhets skull samt att jag tog med datorn den gången. .doc, var dock tillräckligt, tentan blev utskriven en lärare låste upp så att jag kunde lägga tentan på hennes skrivbord och jag kom hem utan mycket att göra.

Förde dock över de grejer jag vill ha kvar från gamla datorn till den nya. Det var inge problem bortsett från att jag visst råkade radera en mapp jag skulle ha för tidigt, men sak samma med det... Det var inget stort direkt.

Datorn vill dock fortfarande inte gå över till högtalarna om jag råkar sätta igång något som vill köra ljud utanför spotify dock, utan det ljudet blir i högtalarna och spotify i datorn, men även när man tar bort det fortsätter spotify i datorn om man inte startar om datorn eller något. Förmodligen något med inställningarna.

Imorgon blir det att träffa en polare, grupparbete och sen en annan polare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar