måndag 1 mars 2010

Historia och snöväder

Idag har man varit på föreläsning om Gustaf Vasa och Stormakts tiden. Bilden av honom är tydligen väldigt förskönad och det är den förskönade bilden skolorna tydligen lär ut.

Det känns skönt att för en gångs skull ha samma lärare flera lektioner i sträck och det verkar som att vi ska ha honom hela delkursen. En ovanligt bra universitetslärare med som hjälper sina elever men inte går in djupare på saker som tar tid från det som föreläsningarna faktiskt ska handla om (faktamässigt).

Det snöade rejält idag också, hur det är med den saken nu vet jag inte då jag stänger ute sådana tråkigheter med mina persienner. :P Gillar att ha mitt lilla kryp in här. Men hur som helst: Snöandet. Mina spår från porten ca tvåhundra meter bort i alla fall hann snöas igen innan jag var där igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar