söndag 13 februari 2011

Bärhjälp, mat och böcker

Det blev till att bära ett mindre skrivbordet åt en polare idag. Såg typ ut att sitta i en sån där skambock eller vad det kallades som de hade på torg för, för det var så jag hade armarna. Det var helt enkelt, enklare att hänga skrivbordet över mig än att böra det framför/bakom mig. Var lite småtrött i armarna efter det och ena axeln känns av lite svagt, men det är mitt eget fel som hängde det på den när jag behövde göra något vid nåt tillfälle. Armarna känns dock inte nu och det kändes bara av där efteråt så. Axeln är bara vag.

Jag har inte haft problem med den på ett tag, det är rätt skönt faktiskt. Kanske har det att göra med att soffan och soffbordet inte är platsen jag har datorn på längre. När jag vilat kopplade jag in datorn åt henne så nu kan hon sitta bekvämt och ha en fungerande datorn på en och samma gång.

Jag har även bakat idag, minttoppar var receptet jag gick efter, men tog inget mintextraxt så jag förmodar att det blev chokladtoppar. Resultatet blev helt okej. Nu när jag har fått tillbaka min konservöppnare så ska jag göra en läxa från hemkunskapen i veckan: Bön och korv bryta. (Så jag måste komma på ett etiskt resonemang till att jag väljer att använde kidneybönor, inte bara anledningen att jag redan hade det hemma coh vet att jag gillar det).

Ska börja med en av tentorna eller kanske flera imorgon då jag ska plugga med en väninna. Men blir nog att jag fokuserar på den som ska in på fredag. Hon bjuder på käket också så det ska bli intressant att få smaka. :) Får bara hoppas att jag förblir pigg hela dagen.

Nu ska jag dock dra mig till kojs för att läsa lite om Temeraire och Laurence (Jadetronen), boken är snart slut och då ska jag antingen fortsätta i En hjärtformad ask eller börja på boken jag blev nyfiken på med Clive Barker (Abarat). Tror dock att jag kan har råkat köpa den enda barnboken han skrivit för det nämns att han bara skrivit en barnbok i informationen om honom... Får kolla upp det, för skulle vilja testa och se hur han skriver generellt.

I övrigt när det gäller böcker så ska jag börja samla på mig Vampire Hunter D-böckerna och Necroscope-böckerna. Men itne denna månad har redan köpt mer böcker än jag borde. Förmodar att jag kommit in i en bokperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar