tisdag 8 februari 2011

Udda men trevlig måndag

Idag tillbringade jag förmiddagen med att slöspela lite på facebook och diska. Senare på eftermiddagen träffade jag en polare som jag käkade på subway med och handlade på ica. När jag skulle betala vägrade apparaten ta emot mitt kort dock, tydligen hade de (och statoil som jag fick tips att försöka ta ut pengar på) ha problem med terminalen så elkort funkade inte... lite surt eftersom det var en hel del jag plockat på mig... Men, men det får bli en annan gång då...

Hursomhelst så kom vi till mig sen och såg på Phantom of the opera, en av mina favorit filmer. Hon hade den i grupp uppgift så vi satt och diskuterade den litetgrann. Blev lite om crosscutting, kontinuitetsklippning, symboliken, rekvisitan och så vidare. Dessutom upptäckte hon att en av skådespelarna vad dubbad (Hon som spelar La Charlotta), den skådespelerskan sjunger däremot låten i sluttexterna visade det sig.

Har beställt boken Phantom of the opera också, på engelska då den itne verkade finnas på svenska, men det gör inget, jag är så bekant med storyn att jag nog kan läsa den på engelskan utan större ansträngning ändå. :)

Men men... ska upp åtta imorgon för min långa skoldag av de två jag har varje vecka. Två föreläsningar i kursen Filmens form och berättande och en kvällsföreläsning+ praktiska övningar i den bärbara rösten.

So sleep tight! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar