lördag 12 februari 2011

Böcker, böcker böcker så lite käk och melodifestival till efterrätt.

Idag har jag varit på stan med en väninna och kom hem med tre böcker därifrån:
  • Abarat (Clive Barker)
  • Konsten att teckna människor (Alexandra Kamis) Som jag hade beställt tidigare.
  • Noveller för världens barn 2006
När vi kommit hem från stan lagade vi älgskavsgratäng enligt mammas recept men med lite andra kryddor och det blev riktigt gott det. Definitivt något jag ska göra fler gånger (förutsatt att man inte är lat då det tar sin lilla tid). Vi gjorde även päronpaj (med smuldeg).

När pajen svalnat lite så att man kunde lägga på plastfolie och ta med den gick vi till henne där vi såg på melodifestivalen. Jag gillade faktiskt Brolle där. Men normalt sett brukar jag inte se på melodifestivalen, brukar bara få höra av andra att de sett den. Egentligen bryr jag mig inte, men det är trevligt att sitta och titta tillsammans med en polare liksom.

Imorgon tänkte jag försöka börja lite på tentan i Filmens form och berättande. Vi får se hur det går med det, ni som känner mig vet ju att det oftast går bättre när jag har lite mer tidpress, även om det är viss tidpress nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar