fredag 4 februari 2011

Meningslös föreläsning och en helg full av nöje.

Idag hade jag två föreläsningar med gästföreläsare. Föreläsningar som den kommande tentan i kursen tydligen ska kopplas till... Men när det gäller den andra föreläsningen så kände jag inte ens att den berörde mig. Den berör de som läser i programmet... Men men, jag gillade i alla fall att den andra föreläsaren tog upp den pedagogiska frågeställningen: Vad, Hur och Varför, även om han inte gjorde det med uttryckligen, men för de som läst på lärarprogrammet så skulle det varit uppenbart.

I övrigt har dagen liksom de flesta dagarna varit lugn... Men har fått mess från en ny bekant som jag visade till ica igår då hon är nyinflyttad. Blir fika med henne imorgon och ikea med henne på lördag (om vi inte tar det någon annanstans), hon har nämligen en del hon behöver köpa till lägenheten.

På söndag fyller en kompis år så jag ska passa på att köpa något litet att ge henne också som jag tror att hon skulle uppskatta (om jag inte hittar något hon skulle uppskatta blir det inget). Men det kommer i alla fall bli fika.

Jag ska se The Empress här någon dag också, nu när jag har lånat den av en polare. Jag kan ha sett den tidigare, men minns inte huruvidare jag gjort det eller inte.

En annan trevligt sak är att skrivandet av en berättelse med en kompis kommit igång vilket är mycket trevligt. Ni som känner mig vet ju vad jag känner inför skrivandet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar