torsdag 17 februari 2011

Plugget flyter

Har pluggat på min film tenta. Det gick lite segt i början vilket gjorde att den var lika tråkig att skriva som alla andra tentor även om ämnet är intressant. Men nu är jag intresserad av att skriva på den mer och har fått ett flyt. Har skrivit om klassiskt Hollywood berättande idag mest. Igår skrev jag mest på en fråga om genrer. Imorgon skriver jag på dokumentärt berättande och när det är klar fyller jag på mer på de andra två frågorna. Har till 23.59 på mig men har lagt hela dagen till plugget förutom morgonen då jag ska låta mig få en ordentlig sovmorgon.

Har börjat med arbetet i Den bärande rösten också, det ska handla om lärarens röst. Kanske inte förvånande direkt med tanke på vad jag pluggar. Jag har skickat ut enkäter till verksamma lärare att svara på. Är ett litet arbete så egentligen lägger jag ner rätt mycket arbete på det. Men jag vill ju själv ha användning för det i framtiden och då är det ju bra om jag faktiskt får en liten grund att stå på eftersom jag själv inte kan veta så mycket om hur det faktiskt är att vara verksam (heltid). Det ska blir riktigt intressant att skriva det där arbetet. :)

Gjorde andra hemläxan i hemkunskapen igår också. Bön- och korvgryta som blev riktigt god. Den var simpel att göra också. Den kommer definitivt att göras fler gånger i detta hem.

Nu ska jag slappa resten av kvällen/natten tills jag lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar