tisdag 7 september 2010

Blivit frisk igen så jag gick på föreläsningen om Fallstudien Östersjön där vår lärare som vanligt gav oss utmärkta exempel på saker vi kan använda oss av i vår framtida undervisning. Jag och en klasskamrat beslöt oss för att att skriva lite om hur växthuseffekten ur genusperspektiv. Vad killar och tjejer använder som påverkar det, så att båda könen kan tänka på det ändå. Sen får vi förstås inrikta oss på lite yngre människor. Det ska ju trots allt kännas relevant om vi använder det i undervisningen sen.

Fick äntligen chans att tvätta idag också. Jag lyckades tack vare att jag slog upp ögonen när väckarklockan ringde och styrde stegen direkt till tvättstugan. Jag gillar verkligen inte att de gjort alla tvättstugor till drop in. Uppskattar däremot att de bytt ut tvättmaskinerna så jag förmodar att man inte kan få allt här i livet.

Jag måste försöka få ordning på lägenheten på något sätt igen också. För jag lär ju inte skaffa nya möbler till den denna månaden, soffan räcker. Så tillsvidare är det lite rörigt. Saker får helt enkelt åka upp på vinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar