onsdag 8 september 2010

Plugg + novischmässa + shopping

Ja, dagen har varit precis lika fullsmäckad som rubriken antyder. Jag började med dagen med att betala igen saker, sedan köpa min kära dryck chai latte som jag tog med till föreläsningen som var tredje i raden med läraren att handla om demokrati. Han utgår i sina föreläsningar från en bok som heter "Demokrati - en jämförande analys". På rasten under föreläsningen gick jag en sväng på novischmässan där jag ömsom fick ömsom mer eller mindre blev påtvingad saker. Men har numera en nyckelring i form av ett glasögonfodral som dessutom innehåller en putsduk. Smidigt för mig med glasögon.

Föreläsningen tog slut och jag gick hem för lunch och ringa några samtal innan jag återvände till novischmässan. Denna gång för att stå med lärarförbundet. Det kom fram en del folk och jag fick själv berätta för vissa vad lärarförbundet är, främst utbytesstudenter visste ju inte. Men mestadels stod jag bara med där och fick information om hur det funkar. Jag har dessutom numera en svart t-shirt som det står lärare på.

Direkt efter novischmässan fick jag skjuts in till stan då jag skulle shoppa. Jag hittade ett likadant bälte som jag har och köpte det till mamma då hon gärna vill ha ett sånt. Jag köpte sen en sån där Golla - laptopväska.

Vidare på shoppingturen såg jag ju självklart andra saker jag ska köpa men inte kan i detta nu. Men så är det ju alltid. Jag upptäckte hur dyra gardiner är men hittade slutligen två par snygga panelgardiner som var billiga. De mönstrade satte jag upp i fönstret och de enbart svarta får vara "avbytarna". Jag måste dock använda sån där fixgrejs på dem för de är för långa, men sånt är ju billigt.

Annat som inhandlades var:
- Guitar hero Aerosmith
- Singstar mickar samt singstar 90s
- En hårgrej att göra en frisyr med

Sen när jag kom hem så bokade jag de där biljetterna till Magnus Betnérs show "Livets ord" på konserthuset 1 oktober. Det kommer vara jag och två vänner till som gillar honom som går. Blir förmodligen käk innan också men det märks hur det blir, biljetterna har jag iallafall här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar