tisdag 14 september 2010

Plugget går framåt och dagen går mot en filmkväll.


Då har man fått hem boken tillslut. Jag drog mig ju för att köpa den, för jagville verkligen inte göra det. Men ska göra när omogna människor gömmer kurslitteratur för alla andra studenter liksom? Det är kanske i senaste laget jag skaffar den, men man ska ju ha den till en tenta och sen kan man ju eventuellt (jag får läsa lite i den först innan jag blir säker på det) återgå till den för att få kött på benen när man ska undervisa in något moment som involverar demokrati. Så... 1-0 till Demokrati-en jämförande analys. ;P


Har skickat in kompletteringen från tidigare kurs med så nu är det bara en lärare kvar som fortfarande inte svarar på några mejl... Vad är det med universitetspersonal egentligen? Men får som sagt "hemsöka" henne lite, bara jag får reda på vart hennes kontor är. Men det bör de ju veta i receptionen liksom...

Vad händer annars idag då? Vid fem ska jag till en polare för att käka tacos och se film, ingen aning om vad det blir för film men det märks. Jag är inte alltför kräsen och vi verkar ha hyfsat liknande smak ändå.

Det har blivit mycket intressantare att skriva här igen nu när jag fått en snyggare blogg samt kan placera bilderna snyggare och inte bara ovanför all text. Tumme upp för det! :)

Ett litet tillägg med: Jag har skaffat en användare på www.fictionpress.com. Där kommer jag lägga upp en del som jag skrivit och då inte bara dikter. Men tror nog jag måste översätta de som är på svenska först... Min användare är Acanthe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar