måndag 13 september 2010

Sammanfattning av helgen

Helgen har varit rätt lugnt för min del. Förkylningen har ju inte riktigt gett sig då jag inte vilat tillräckligt för att låta den göra det. Det har varit skola och träffa folk. Men det är ju ingen kraftig en heller. Men som sagt tog det lugnt nu i helgen ändå.

Jag började skriva på en berättelse och det går bra mycket segare framåt nu än när jag var yngre, kör halvt om halvt fast lite då och då. Men så länge jag kommer framåt och inte slutar skriva som jag brukar göra. Jag har ju en tendens att inte återgå till en berättelse ibland om jag tar paus från att skriva den. Varför vet jag inte, men det är nog förklaringen till varför sakerna jag skrivit klart är så korta.

I fredags hade jag en väninna över också och jisses vad skratt det blev då vi spelade singstar. Vi satte igång playback rätt ofta (att man kan höra hur man sjöng) och man kunde höra hur vi skrattade mer än sjöng i vissa låtar och sen hur man hann med de mest välbekanta orden mest i raplåtarna. Att rappa är svårare än man tror. ;P

Jag tänkte att skönheten och odjuret serien var något för henne också så vi såg på första avsnittet och hon gillade serien skarpt. Jag har en känsla av att jag snart får låna ut andra säsongen. Jag måste själv skaffa de två sista säsongerna. Det verkar nämligen vara fem säsonger allt som allt och jag måste ju se slutet som jag missade när jag var yngre. Men först får jag ju ta och se färdigt säsong tre.

Men men nu vid elva kommer en polare över för att vi ska plugga grupparbete. Genuskoppling till växthuseffekten, vad kan specifikt pojkar göra och specifikt flickor. Sen i eftermiddag ska jag träffa en annan och jag får se hur det blir. Det är första gången vi träffas, men vi verkar ju komma bra överens och det vore rätt nice om vi fortsätter göra det, för det skadar ju inte med litet fler
kvinnliga vänner liksom. Även om jag värdesätter de jag har såklart. Det finns dock ett beteende och saker man oftast bara gör med andra tjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar