fredag 16 april 2010

Läxförhör a la Jeopardy

Idag hade jag läxförhör på Engelskläxan och jag gjorde det litet i Jeopardystil.

Det olika kategorierna var: Words, Our hobbies (ena texten), In Cheddar (Andra texten), Ord och Directions/Riktningar. Det var fem frågor i varje spalt.

Det som skiljde från Jeopardy var att poäng inte drogs och frågan då hoppade utan när alla fått välja en gång fick den som haft senast skicka vidare till en klasskamrat att välja. Var till och med vissa som inte ville ha de pauser som kom ibland pga t.ex att läraren var tvungen att ta upp en grej. :P

Andra saken som skiljde var att det fortfarande var frågor de fick så de skrev ändå svaren. Detta kommer att återkomma under tiden jag är här och verkar som att det kommer bli något som fortsätter efteråt också.

Började även med vfu uppgiften, läste första halvan av Sunnanäng, andra halvan blir läst på måndag och på tisdag när min lärare från universitetet kommer börjar det efter (lite anknytning till barnkonventionen samt ämnena: Religion, kultur och historia. Religion då det är prästen som ser till att barn går i skolan, kultur i hur det livet var då och historia då det visar livet förr. Får se om jag hinner sätta igång med det sista också eller om det bara blir samtalet på tisdag. Annars är det två lektioner till (en för skrivande och en för agerande).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar