tisdag 6 april 2010

Vfu igång igen efter påsklovet.

Idag började vfun igen efter påsklovet. Det var rätt seg dag då det inte var särskilt aktivt alls, i alla fall inte för min del. Barnen berättade vad de gjort på påsken och min handledare hur hans pappaledighet varit. Sen hade de lite engelska innan rast. Efter det var det bild och där var det fritt. Bibliotekarien där hade i alla fall varit snäll och fixat en bok som ger exempel på litteratur som kan kopplas till olika punkter i barnkonventionen, vilket ju är perfekt med tanke på den vfu-uppgift jag har. Blev bestämt att jag skulle gå igenom uppgiften med min handledare på torsdag på hålan... :)

Då de skulle åka och bada efter lunchen och jag har varit med dem dit innan så fick jag åka hem. Jag gick lite och kollade efter klänningar i affärerna. Till min besvikelse finns inte den typen av klänningar som fanns överallt bara för ett eller två år sen. Nu ska det vara stelt, ballerinakjol, volanger, rosa eller långa linnen... De få saker som jag hittade som var snygga var inte o min storlek, däremot hittade jag ett riktigt snyggt linne som jag dock avstod från att köpa... Var i vilket fall rätt trött och seg sen när jag väl klev på bussen mot campus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar