fredag 12 november 2010

Hemtentan + Norrköping imorgon

Idag hade jag ett utvecklingseminarium där vi tog upp frågor som vi skulle knyta an till bland annat länder vi skriver om i tentan. Rwands inbördeskrig/folkmord fick lite mer tid, då läraren inte tagit upp det tidigare, vilket innebär att bara jag fått läsa detaljerna mer. Sedan tog jag upp Botswanas sjunkande grundvattennivå och för Afrika bra utbildning.

Jag kom ju igång med tentan lite sent kanske, men behöver ju inte oroa mig, nu har jag bara kurslitteraturen kvar att knyta an till samt att rätta språket. i stort sett... Det var intressant att se hur slumpen gjorde att jag valde ett land som ligger långt ner i BNP och det land som ligger högst i Afrika förutom de oljeproducerande länderna, fick många bra skillnader bill min "lilla" jämförelse.

Men, men inte mer skola nu. Nu kommer en vecka då jag slipper se universitetet överhuvudtaget och ärligt talat så tycker jag att det ska bli riktigt skönt... Ska till killen som jag inte varit hos sen i somras även om han kommit hit. Men det har liksom inte riktigt gått tidigare. Nu slipper jag släppa på min stora resväska som faktiskt är förstår för en vecka och kan ha en effektiv väska istället. Var väldigt intressant att se försäljarens fördomar när han skulle hjälpa mig: Skor och en necessär är i hans värld viktigast för en tjej att få plats med. :P

Har börjat göra en del av farmors julklapp nu också. :) Det blir nog bra tror jag, känner mig rätt nöjd än så länge. :) Men ska nog ta och dra mig till kojs nu och se om jag kan somna "tidigt", eller om jag vaknar och tvingas gå upp tidigare pga att jag inte klarar av att sova längre. Kommer i alla fall inte behöva vara hemma och trampa lika länge som jag brukar för nu kommer jag att vara framme när jag vanligt vis brukar åka härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar