fredag 5 november 2010

Produktiv dag

Vad har hänt idag då? Jag har pluggat på den individuella tentan, genom att leta fram all fakta jag kommer att behöva. I tentan som är att jämföra två U-länder så kommer jag att jämför Rwanda och Botswana.

I övrigt har jag lagat min första maträtt där jag själv har i kidneybönor. Det blev köttfärssås, och förutom att jag kunde kryddat den lite mer som blev den helt okej.

Bakning har också skett vilket innebär att mina händer just nu luktar vitchoklad (så om någon av någon anledning ställ sig frågan så sätter chokladen lukt mer än kokos). Första satsen började jag nog rulla för tidigt för den var lite svårare att hantera än andra. Men hursomhelst: Första satsen användes det citron och i andra lime.


Så nu är nästa sak på schemat att min sk "försökskanin" ska komma över och få smaka han också. Dessutom blir det en film. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar