onsdag 24 februari 2010

Delkurs historia i närsamhället

Ja idag började delkurs två och gissa om jag var trött... Tur att det går snabbare att skriva på datorn iaf även om om han lägger ut allt material han använde, men jag skrev ju till sånt han pratade om som hade med grejerna att göra med så. Men rubriken på dagens föreläsning var iaf:
Vad är historia?

Han tog bland annat olika teorier och historiesyner som påverkar materialet som används i samhället, läroböcker etc. Som vanligt innefattar ämnet mer än jag trodde men för denna gång inte jättemycket mer än jag trodde ändå.

Enda negativa förutom vilka dagar lektionerna är lagda är att det kommer vara en salstenta. Jag avskyr salstentor och men har jag tur så slipper jag i alla fall ha en i stenladan i och med att gruppen är så liten. Om de förstås inte sätter oss med folk som har någon annan tenta vilket inte är ovanligt på denna skola, bara det att man har mer bestämt vart i salen man får sätta sig då. :(

Men men förhoppningsvis spacear jag inte ut utan gör lika bra ifrån mig som om det vore någon annan tentaform.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar