tisdag 2 februari 2010

Föreläsning om islam

Kursen börjar komma igång nu. Idag hade vi en föreläsning om Islam och det framgick att flera i gruppen inklusive jag själv har eller har haft fördomar kring religionen. För det var flera som fortsätta ta upp saker som om det måste vara på det viset fast det inte är så. Lärarne hade tvärtom själv varit med om att det var tvärtom (han är inte muslim), men jag tror inte deras fördomar släppte riktigt.

Jag blev själv förvånad över att den religionen är så motsägelsefull. Vissa förespråkar månggifta andra monogami, vissa tar koranen och Mohammads liv till sig in i minsta detalj medan andra går mer ewfter budskapet etc. Jag fick lära mig att det är en mångsidig religion. Detta lärde jag mig trots att jag missade första timmen på föreläsningen dessutom! :)

Det jag missat skrev jag av från en snäll gruppkamrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar