onsdag 10 februari 2010

Skola, bok och te allt en dag behöver.

Natten till idag var hemsk, jag vaknade titt som tätt, vände och vred på mig, kände mig oroligt i kroppen och såg fel på klockan med en timme så jag trodde att väckarklockan inte ringt. Så jag skyndade mig upp eftersom jag trodde att lektionen började en halvtimme senare och såg sedan när jag kollade på klockan igen att jag sett fel på en timme, måste byta bakgrundsbild så att jag ser sånt där tydligt.

Hursomhelst. Det var ingen ide att lägga sig eftersom jag bara skulle vrida på mig och förmodligen få ont i ryggen igen som jag hade när jag lade mig igår. Var ändå pigg så inga problem så sett.

Jag pallrade mig slutligen iväg till seminariet där alla fick redovisa sin lektionsplanering och sedan få kommentarer/kritik på den. Tror att jag aldrig varit så nöjd dör den enda kommentaren jag fick av de andra var att det var väldigt välplanerat. Läraren tog däremot upp källkritik för att upptäcka att han och jag tänkte precis i samma banor, att barnen t.ex. ska ha lärt sig att man ska ta information från minst två oberoende källor för att stärka tillförlitligheten i uppgifterna.

Efter plugget åkte jag till stan med en polare som skulle handla lite till en fest. Själv handlade jag Marilyn Mansons bok (en klok och intressant man, utifrån mitt intryck från bowling for columbine) samt två lösteer. Kiss me Kate och Stormvarning. Kiss me Kate var helt okej men inte lika god som jag trodde den skulle vara, Stormvarning var tvärtom över förväntan, även om jag gissat att det skulle vara intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar