onsdag 14 oktober 2009

Ditt och datt

Nu är jag i Norrköping igen, jag har längtat. Jag har varit rastlös de senaste dagarna pga att jag ville hit. Så till den grad att jag verkat irriterad. Men nu är jag här och njuter och kan slappna av.
När jag är här har jag inte lika lätt för att stressa upp mig och lättare för att faktiskt slappna av mer.

Det enda jag kommer behöva koncentrera mig på till viss del är begreppen inför begreppstentan. Begrepp så som fonem, grafem, fonologisk medvetenhet, ortologi, scheman osv... De flesta orden kan jag redan men ska se till så att jag är säker på att jag kan förklara med ordentligt.

Imorgon kommer jag få träffa hans vänner för första gången också. Jag hoppas det går bra. Men, men slipper Växjö några dagar nu också.

Förhoppningsvis slipper jag för många påminnelser om att julen sakta med säkert närmar sig också. Ja, Willys bland annat har börjat sälja julsaker samtidigt som halloweenprylar... Det är löjligt.

(Julen i sig har jag inget emot, det är reklamen som hinner stå en upp i halsen lagom till mitten av december).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar