tisdag 20 oktober 2009

Tentadags

Om litet mer än en timme börjar tentan, jag kan alla begreppen, men jag får hoppas jag inte glömmer något när jag är där just. På salstentor kan man lätt spacea ut. Fast den risken minskar nog nu medtanke på att vi är i Leonardo, den salen som är bekvämast att var i under föreläsningar i alla fall.

Jag hoppas jag kan sätta hundra procentigt fokus på det jag ska göra istället för att tänka på sånt som det inte finns någon mening att tänka på. Förståelse blir ju aldrig automatiserad. Och det gäller inom alla områden i livet såväl vardag som akademisk och på arbetet. Hjärnan måste arbeta för att förstå, men ingen förstår ju allt även om man ibland skulle vilja det...

Men men förstår man inte för man göra sitt bästa eller försöka mötas på vägen, om man klarar det.
Det kan ju vara svårt då. Speciellt om man egentligen inte känner varandra men tror sig göra det från båda håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar