tisdag 6 oktober 2009

Skolan fixar sig

Yes, jag lyckades få tag i en lärare som gärna tar emot mig under mina två fältstudier.
Henne fick jag tag på direkt till skillnad från min riktiga VFU-plats. Det är bra att det finns snälla och artiga människor. :)

Så på fredag ska jag kartlägga ett barn som inte kan läsa och på onsdagen efter det ett barn som precis lärt sig läsa. Jag hoppas det går bra. Skulle gärna gjort på denna vecka men min kurslärare menade på att de kan bli väldigt svårt om man inte ha gått på föreläsningen som är precis innan den. Resultatet blev då att jag går på den och väntar till det rätta datumet.

Begreppstentan kommer bli enkel då jag känner igen några av begreppen från svenskkursen jag hade i min inriktning. Men en del av dem har fallit bort eller att man kanske inte kan förklara dem så utförligt, så det kommer vara det jag övar på sen. Men den tentan är ju mest för vår skull. De har satt ut den för att vi ska lära oss orden och då förstå vad vi faktiskt läser om. Det är egentligen rätt klokt även om jag muttrar lite över den.

Jag har fått låna litteratur av en vän också. Det är väldigt tacksamt då jag kan skriva av det jag behöver och då har det hemma så jag slipper sitta på bibblan och kan åka iväg om jag vill utan att behöva ränna på ett annat bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar