fredag 16 oktober 2009

Kyligt ute

Jag tänkte ta en promenad nyss, så mycket av den blev det dock inte. Jag rynkade näsan åt den trista himmelen som hotar med eventuellt regn och kände ganska snart kylan genom jeansen. Jag blev däremot akut sugen på något (mest cola men den får vänta till ikväll), så jag pallrade mig i alla fall till Ica och köpte lite godis och coca cola.

Jag blev alltså inte helt utan lite mer luft. Jag har en känsla av att de riktigt långa promenaderna är slut för i år. Kylan är här för att stanna. Visserligen kan jag köpa termosbyxor, men jag är, tro det eller ej för lat/otålig för att använda sådant ständigt. Man har ju redan så mycket mer att bära på vinter så kommer ett plagg till. Plus att man förmodligen fryser fast man byltat på sig extra. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar